Türkiye Cumhuriyeti

Frankfurt Başkonsolosluğu

Başkonsolosluk

1947 yılında faaliyete başlayan Temsilciliğimiz, ülkemizin Almanya'daki ilk Başkonsolosluklarındandır. Başkonsolosluğumuz ilk olarak Frankfurt’un Westend semtinde, Myliusstrasse 56 numarada hizmete açılmış, 1971 yılında ise Schlossstrasse 25 adresinde kiralanan bir binaya nakledilmiştir. 1974 yılında ise Zeppelinallee 17–19 adresindeki hâlihazır binamız satın alınmıştır. 1911 yılında neoklasik tarzda inşa edilen bina devletimiz tarafından satın alınıncaya dek otel olarak kullanılmıştır. Sözkonusu bina, Frankfurt'taki İkinci Dünya Savaşı'nı hasarsız atlatmış olan çok az sayıdaki yapılardan biri olma özelliği ile, Frankfurt Büyükşehir Belediyesi tarafından tarihi eser olarak koruma altına alınmıştır. Zeppelinallee 17–19 adresindeki binamızdan 02 Eylül 2011 tarihinde taşınılmış olup, 12 Eylül 2011 tarihinden itibaren Kennedyalle 115-117 adresinde hizmet verilmeye başlanmıştır. Başkonsolosluğumuza bağlı Türk Kültür Merkezi ise, Höhenstrasse 44 adresinde kiralanmış bir binada hizmet vermektedir. TÜRK KÜLTÜR MERKEZİ Höhenstr. 44-48 60385 Frankfurt am Main Tel. : 069 / 43 94 38 Faks : 069 / 490 848 97

E-PASAPORT, VİZE, ASKERLİK,   NOTER,   NÜFUS ve VATANDAŞLIK  işlemleri için www.konsolosluk.gov.tr adresindeki randevu modülünden randevu alınması gerekmektedir (Randevu sistemi ‘gmx, web’ uzantılı mail adreslerini tanımamakta olup, randevu almak için kullanılacak mail adreslerinin ‘hotmail, yahoo, gmail’ uzantılı olması gerekmektedir.)                                                                                                                                   

KONSOLOSLUK İŞLEMLERİNDE İSTENEN BELGELERE "BİLGİ NOTLARI" BAŞLIĞI ALTINDA ULAŞABİLİRSİNİZ

BAŞKONSOLOSLUK TELEFONU: Başkonsolosluğumuza telefon ile 09:30-13:30 ve 14:00-16:00 saatleri arasında 069 / 713773 numaralı hattan ulaşabilir, danışma servisimizden konsolosluk işlemleri hakkında bilgi alabilirsiniz. Telefon hatlarındaki yoğunluk nedeniyle santral operatörüne (danışma memuruna) ulaşmanız zaman aldığı  takdirde, 069 / 713773 numaralı telefonu aradıktan sonra, mesajlardaki uyarıları takip ederek Konsolosluk Çağrı Merkezine ücretsiz olarak bağlanıp, çağrı merkezi operatörlerinden 7 gün 24 saat bilgi alabilirsiniz.

Diğer taraftan, sorularınızı;     -          “www.konsolosluk.gov.tr” web sayfasında “Soru Bankası” üzerinden iletebilir veya

-          “konsulat.frankfurt@mfa.gov.tr”  e-posta adresine gönderebilirsiniz.

Sorularınız mümkün olan en kısa sürede yanıtlanarak, tarafınıza bilgi verilecektir.

Ayrıca, konsolosluk işlemlerine ilişkin bilgileri “www.konsolosluk.gov.tr” sayfamızdan da edinebilirsiniz.

NÖBETÇİ TELEFONU: +49 160 96652270 (NÖBETÇİ TELEFONU MESAİ SAATLERİ DIŞINDA VE SADECE ÇOK ACİL DURUMLAR İÇİN HİZMETE KONULMUŞTUR. AMACA UYGUN HİZMET VERİLEBİLMESİ İÇİN LÜTFEN ACİL DURUMLAR DIŞINDA ARAMAYINIZ!)  

BAĞLI BİRİMLER:

Ekonomi   Ataşeliği:

Adres: Kennedyallee 115-117 /60596 Frankfurt am Main Tel.: 069-777424 Faks: 069-779254 e-mail : eko.ffm@t-online.de

Ticaret Ataşeliği : Tel: 0711/ 540 96 505 (Stuttgart Başkonsolosluğu Ticaret Ataşeliği görev bölgemizden sorumludur)

Eğitim Ataşeliği:

Adres: Kennedyallee 115-117 /60596 Frankfurt am Main Tel: 069 / 7072307

Fax:069/ 70794274

E-Posta: frankfurtegitimataseligi@1i3.de


Çalışma ve Sosyal Güvenlik Ataşeliği :

Adres: Kennedyallee 115-117 /60596 Frankfurt am Main Tel: 069-778841

Faks: 069-778041

E-Posta: Frankfurt@csgb.gov.tr, Calisma-ffm@t-online.de

 

Din Hizmetleri Ataşeliği:

Adres: Kennedyallee 115-117 /60596 Frankfurt am Main Tel: +49 69 778286 Faks: +49 69 707 94019 eposta: frankfurt.ataselik@gmail.com

Web: frankfurtdinhizmetleriataseligi.de

 

Kültür ve Tanıtma Ataşeliği :

Baseler Straße 37

60329 Frankfurt

Tel.: 069-233081/82

Fax: 069-232751

e-posta: info@tuerkei-tourismus-kultur.de

www.tuerkei-tourismus-kultur.de

POSTA İLE YAPILAN İŞLEMLER İÇİN YAPILACAK ÖDEMELERDE KULLANILACAK BANKA HESAP BİLGİLERİ: HESAP NO /KTO-NR.:300 947 600 BANKA KODU / BLZ :500 100 60 BANKA ADI / KREDITINSTITUT: POSTBANK FRANKFURT

ÖNEMLİ NOT: E-PASAPORT HARÇLARI ONLINE BANKING SİSTEMİYLE YATIRILAMAMAKTA OLUP, MÜRACAAT ESNASINDA PEŞİN OLARAK BAŞKONSOLOSLUĞUMUZUN KASASINA YATIRILMASI GEREKMEKTEDİR.